Šaleška privablja vedno več turistov
Turistični obisk v Šaleški ostaja v porastu tudi v prvi polovici leta 2025. Po podatkih Nacionalnega informacijskega središča za turizem (NIS) sta Velenje in Šoštanj – Topolšica v prvih šestih mesecih letošnjega leta skupaj zabeležila 21.373 prihodov in 55.210 nočitev, kar predstavlja 33,1 % več prihodov in 35,5 % več nočitev kot v enakem obdobju lani. Statistični podatki potrjujejo, da Šaleška ostaja prepoznavna in privlačna turistična destinacija, ki obiskovalcem ponuja kakovostna in trajnostno naravnana doživetja. Med najbolj obiskanimi točkami izstopata Velenjska plaža z več kot 120.000 obiskovalci in Vista s skoraj 40.000 obiskovalci.
V preteklem letu je Zavod za turizem Šaleške zabeležil več kot 107.000 nočitev in skoraj 39.000 prihodov. Obisk turističnih točk, kot sta Velenjska plaža in Vista, je občutno narasel, večje zanimanje pa beležita tudi oba turistično-informacijska centra. Zavod je okrepil prisotnost na tujih trgih, izvedel več promocijskih kampanj in nadaljeval z razvojem inovativnih turističnih produktov.
Pomemben del aktivnosti zavoda je usmerjen v oblikovanje avtentičnih in izvirnih doživetij. Med novostmi izstopa mitološko vodenje z likom Pikinega gusarja ob Velenjskem jezeru, ki vključuje kamišibaj predstavo in zgodbe iz Šaleške. Zgodba Skrivnosti potopljenih vasi je bila na sejmu ITB Berlin prepoznana kot ena izmed šestih najbolj trajnostnih doživetij na svetu. Šaleška je hkrati edina vodilna destinacija v Sloveniji, ki ima v zbirki Slovenia Unique Experience kar tri doživetja. Poleg doživetja Velenje Underground sta naziv prejeli še doživetji Skrivnosti potopljenih vasi in Polet v usnjarno Evrope.
Trajnost je osrednji steber delovanja zavoda. Dogodki se izvajajo v skladu z načeli Zero Waste, zmanjšuje se raba tiskanega promocijskega materiala, spodbujajo se digitalna orodja. Zavod skupaj z Mestno občino Velenje uresničuje zavezo »Manj plastike – več trajnosti«.
Zavod za turizem Šaleške doline izvaja številne razvojne in promocijske aktivnosti, ki sledijo ciljem Strategije razvoja in trženja turizma v Velenju in Šoštanju 2022–2027 ter nacionalne Strategije razvoja slovenskega turizma 2022–2028. V zadnjem obdobju so izvedli več promocijskih kampanj na domačem in tujih trgih, sodelovali so na turističnih sejmih, delavnicah in strokovnih dogodkih, kjer so uspešno predstavljali raznolike turistične vsebine iz Šaleške.
Pomemben poudarek namenjajo razvoju avtentičnih turističnih produktov, ki temeljijo na lokalni identiteti in trajnostnih pristopih. V letu 2025 so začeli z izvajanjem projekta LAS – Okusi Šaleške, katerega namen je povezati kulinariko in podeželske ponudnike ter spodbuditi ohranjanje in nadgradnjo kulturne kulinarične dediščine regije. V sodelovanju z dr. Janezom Bogatajem je bila oblikovana gastronomska piramida Šaleške, ki bo strokovna podlaga za nadaljnji razvoj vsebin.
V letošnjem letu so razvili tudi novo destinacijsko znamko »Šaleška – preprosto prijazna«, s katero želijo ustvarjati prepoznavno, povezovalno in sodobno identiteto prostora, ki temelji na pristnosti, odprtosti in kakovostni izkušnji obiskovalcev.
Digitalna promocija ostaja eden izmed ključnih kanalov. Spletna stran visitsaleska.si je v lanskem letu zabeležila več kot 83.000 uporabnikov in 205.000 ogledov, digitalne kampanje pa so dosegle več kot 3 milijone uporabnikov. Največ zanimanja so pritegnile vsebine, povezane z naravnimi danostmi in doživetji. Posebna pozornost je bila namenjena tudi promociji na tujih trgih, med drugim v Srbiji, Italiji in na Nizozemskem.
V Mestni občini Velenje pozdravljamo prizadevanja zavoda za kakovostno, trajnostno in obiskovalcem prijazno turistično ponudbo, ki krepi prepoznavnost Šaleške doma in v tujini.
