Dela na sklopu C – Škale se začenjajo; obnova obstoječe ceste predvidena v letu 2027
Mestna občina Velenje je v sodelovanju z Družbo za avtoceste Republike Slovenije (DARS) pripravila delovni sestanek za krajanke in krajane Krajevne skupnosti Škale–Hrastovec. Predstavniki DARS-a so predstavili nadaljnje aktivnosti pri izgradnji sklopa C – Škale tretje razvojne osi, kjer se trenutno vzpostavlja gradbišče in urejajo dostopne poti do viaduktov. Gre za pomemben infrastrukturni projekt (36 mesecev), pri katerem si želimo, da poteka čim manj moteče za krajane, ki že sedaj opozarjajo na prometno varnost. Po zaključku izgradnje viadukta Škale bo sledila rekonstrukcija obstoječe ceste, ki jo vodi Direkcija RS za infrastrukturo (DRI). Izvedba projekta, ki bo zajemal širitev vozišča, ureditev pločnikov, kolesarske steze, javne razsvetljave, kanalizacije, odvodnjavanja ter dodatne varnostne ukrepe, je predvidena v letih 2027–2028.
Mestna občina Velenje bo še naprej sodelovala s predstavniki države pri izvedbi projekta ter skrbela za varnost, okolje in obveščanje javnosti. Krajanom se zahvaljujemo za razumevanje in sodelovanje pri investiciji, ki bo izboljšala prometno povezavo in razvoj regije.
Gradnja sklopa C – Škale tretje razvojne osi sever se je uradno začela septembra letos. Pogodba v vrednosti skoraj 100 milijonov evrov (brez DDV) je bila sklenjena z izvajalcema Pomgrad in Gorenjsko gradbeno družbo. Dela bodo trajala približno 36 mesecev, v tem času pa bo zgrajen 2,7 kilometra dolg odsek, ki vključuje šest deviacij obstoječih cest, tri viadukte, dva podvoza regionalne in lokalne ceste, štiri zadrževalne bazene ter številne oporne in podporne konstrukcije z urejeno krajinsko podobo. Gre za zahteven infrastrukturni projekt, ki poteka v neposredni bližini naselij, zato je DARS že v pripravljalni fazi izdelal elaborat o vplivih na okolje in predvidel ukrepe za zmanjšanje vplivov na kakovost bivanja prebivalcev.
Blaž Kuželički iz DARS-a, Služba za gradnje, je krajanom predstavil potek del, prometno ureditev v času gradnje ter ukrepe za zmanjšanje vplivov na okolje: »Skrbno spremljamo vplive gradnje in izvajamo ukrepe za zmanjšanje hrupa, prašnosti in vibracij. Na najbolj izpostavljenih objektih bomo izvajali meritve hrupa in zraka, vsa vozila in cestišča na gradbišču bodo redno čiščena, uporabljali bomo ustrezne stroje in tehnologijo. Tretja razvojna os je velik infrastrukturni projekt, vendar želimo, da poteka čim manj moteče za krajane.«
Glavna transportna pot v času gradnje bo obstoječa regionalna cesta. Zaradi nujnih del so predvidene začasne polovične zapore, ki bodo trajale približno 14 mesecev, promet pa bo v tem času potekal izmenično. O zaporah bodo krajani pravočasno obveščeni v sodelovanju z lokalno skupnostjo – prek krajevnih kanalov in občinskih spletnih obvestil. Posebna pozornost je namenjena urejeni odvodnji. Kot so pojasnili predstavniki DARS-a bo odvodnja izvedena kontrolirano – voda s hitre ceste se bo zbirala v zbiralnikih pod viadukti in se postopno odvajala v obstoječe odtoke. Takšen sistem preprečuje nenadne izpuste in je okoljsko prijaznejši. Vsi trije viadukti bodo opremljeni s tihimi dilatacijami, protihrupnim asfaltom ter absorpcijskimi protihrupnimi ograjami višine 2,5 metra, z možnostjo kasnejše nadgradnje. Za krajinsko ureditev je bil izbran lokalni izvajalec, ki bo zagotovil kakovostno zasaditev in sonaravno podobo območja. V času gradnje bo glavni odlagalni prostor za nevgradljivi material deponija Premogovnika Velenje, s čimer se zmanjšuje vpliv transporta na lokalne ceste in naselja.
Po zaključku izgradnje viadukta Škale bo sledila rekonstrukcija obstoječe ceste, za katero je pristojna Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI). Projekt zajema širitev vozišča, ureditev pločnikov, kolesarske steze, javne razsvetljave, kanalizacije, odvodnjavanja ter uvedbo dodatnih varnostnih ukrepov. Dela so predvidena v letih 2027–2028.
Krajani Škal so znova opozorili na prometne nevarnosti, s katerimi se vsakodnevno soočajo otroci in pešci, ter izrazili potrebo po večjem nadzoru prometa in varnejših pogojih za gibanje skozi kraj. Predsednica Krajevne skupnosti Škale–Hrastovec Petra Bevc je na sestanku poudarila, da se krajani že več kot dve desetletji soočajo z omejitvami zaradi postopne izgradnje tretje razvojne osi: »Kot občani imamo pravico, da se gibljemo varno in brez strahu. Zanima nas, kdaj bomo končno dobili osnovno infrastrukturo, ki bo to omogočala. Na težave opozarjamo že predolgo – predvsem na nevarnost, ki vsakodnevno preti pešcem in otrokom v prometu.«
Odsek hitre ceste Velenje–Slovenj Gradec je razdeljen na osem sklopov. Dela na odsekih D in F so že zaključena, na sklopih B in H (Škale in Konovo) se zaključujejo. Del sklopa B – pri Škalskem jezeru je že predan v uporabo, del sklopa H – Cesta proti Konovu pa bo v uporabo predan spomladi prihodnje leto. Dela na sklopih E – Velunja in C – Škale so v teku, za sklop G – Podgorje je pogodba že podpisana.
Mestna občina Velenje bo tudi v prihodnje sodelovala z DARS-om in DRI pri usklajevanju del ter spremljala vse faze izgradnje in rekonstrukcije. Posebno pozornost bomo namenili varnosti občanov, zmanjšanju vplivov na okolje in sprotnemu obveščanju javnosti. Krajanom se zahvaljujemo za razumevanje, strpnost in sodelovanje pri zahtevni investiciji, ki bo izboljšala prometno povezavo Šaleške doline s Koroško ter prispevala k razvoju regije.
