3. Turistični forum Šaleške doline – PREPROSTO POVEZANI ZA TURIZEM PRIHODNOSTI
Turistični forum Šaleške doline, je potekal v Vili Bianca v organizaciji Zavoda za turizem Šaleške doline, je bil v znamenju predstavitve osvežene tržne znamke ŠALEŠKA. Znamka prinaša nov, samozavesten izraz regije, ki gradi na edinstveni identiteti, dediščini in potencialih lokalnega okolja. Tokratno srečanje je bilo vsebinsko posvečeno tudi gastronomiji kot pomembnemu gradniku lokalne identitete in priložnosti za razvoj prepoznavne turistične ponudbe. V programu je sodelovalo 10 govorcev, dogodek pa je pritegnil več kot 100 deležnikov iz različnih področij. Dogodek je potrdil, da gastronomija predstavlja izjemen potencial za krepitev lokalne turistične ponudbe in ustvarjanje doživetij, ki so avtentična, trajnostna in sporočilna.
Turistični forum Šaleške doline je ključno srečanje lokalnih in nacionalnih deležnikov, ki delujejo na presečišču turizma, kulture in pravičnega prehoda. S povezovanjem in medsebojno podporo zvišujemo potenco naših prizadevanj, usmerjenih v razvoj turistične ponudbe Šaleške doline ter krepitev avtentičnosti in kakovosti naše destinacije. Letošnji 3. Turistični forum Šaleške doline je bil posvečen razvojnim priložnostim turizma skozi tri ključne vsebinske poudarke: predstavitev nove tržne znamke Šaleške doline, gastronomijo kot nosilko identitete ter strokovne prispevke deležnikov z nacionalnega nivoja, ki so predstavili aktualne razpise, trende in strateške usmeritve na področju turizma. Poseben poudarek smo namenili predstavitvi gastronomske piramide Šaleške in pogovoru med deležniki v gastronomiji. Osvetlili smo, kako lahko lokalna kulinarika postane prepoznaven del turistične ponudbe ter dolgoročno prispeva k trajnostnemu razvoju regije. Srečanje je združilo predstavnike lokalnih skupnosti, stroke in turistične ponudnike, ki so s strokovnimi prispevki, predstavitvami dobrih praks in razpravo iskali poti za trajnostni razvoj turizma skozi.
V uvodnem delu sta zbrane nagovorila Peter Dermol, župan Mestne občine Velenje, in Boris Goličnik, župan Občine Šoštanj. Oba sta poudarila pomen povezovanja lokalnih deležnikov pri ustvarjanju avtentične in prepoznavne turistične ponudbe ter spodbujanju trajnostnega razvoja.
Prvi del foruma je bil namenjen strokovnim prispevkom. Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline, je predstavila aktualne turistične rezultate regije in izpostavila priložnosti za nadgradnjo obstoječe ponudbe z vključitvijo kulinaričnih doživetij. Doris Urbančič Windisch, vodja sektorja za razvoj turizma na Direktoratu za turizem pri Ministrstvu za gospodarstvo, šport in turizem je predstavila aktualne razpise na področju turizma. Barbara Zmrzlikar iz Slovenske turistične organizacije pa je osvetlila možnosti regijskega povezovanja na področju turizma, kulture in gastronomije. Dr. Daša Farčnik z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani je predstavila analizo doseganja strateških ciljev razvoja turizma v Velenju in Šoštanju ter nakazala smernice za nadaljnje ukrepe.
V drugem delu programa je Neja Petek, direktorica Agencije za razvoj in komunikacije v turizmu Nea Culpa, predstavila osveženo tržno znamko Šaleške, ki temelji na lokalnih okusih, dediščini in trajnostnih načelih. Prof. doc. Janez Bogataj, etnolog in umetnostni zgodovinar, je navdušil z zgodbo o gastronomski piramidi Šaleške doline. Izpostavil je lokalne jedi, ki nosijo zgodovino in tradicijo tega prostora.
Vrhunec foruma je predstavljala okrogla miza na temo gastronomije, kjer so lokalni turistični ponudniki in strokovnjaki razpravljali o možnostih za povezovanje gastronomije in turizma ter o potencialu oblikovanja kulinaričnih doživetij, ki izvirajo iz lokalne tradicije, vendar nagovarjajo tudi sodobnega obiskovalca. Na okrogli mizi so svoja znanja, izkušnje in poglede na razvoj gastronomije kot turističnega potenciala delili Spomenka Žganec, pomočnica direktorice Gorenje Gostinstva, Boštjan Volk, najboljši mladi chef Evrope 2023, Marijana Novak, učiteljica strokovnih modulov v gastronomiji na Šolskem centru Velenje, Barbara Zmrzlikar, vodja sektorja za raziskave in razvoj na Slovenski turistični organizaciji, Gašper Puhan, chef v Galeriji okusov, dr. Janez Bogataj, etnolog in umetnostni zgodovinar ter Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline. Okroglo mizo je moderirala Neja Petek. V ospredju so bila vprašanja, kako povezati ponudnike in lokalno skupnost z novo družino znamke ŠALEŠKA, ki smo jo soustvarjali v povezani skupnosti deležnikov skozi zadnje leto – od delavnice na prejšnjem turističnem forumu naprej. Razpravljali smo o tem, kako ohranjati in sodobno interpretirati kulinarično dediščino, kako povezovati lokalne ponudnike ter kako iz okusov Šaleške doline oblikovati prepoznavna turistična doživetja.
Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline je povedala:
»Leto 2025 je za Šaleško leto pomembnih premikov. Leto, ko vstopamo v novo razvojno obdobje z osveženo destinacijsko znamko ŠALEŠKA, ki povezuje dediščino, sodobne trende in lokalno identiteto. Posebej ponosni smo, da smo naredili prve, a ključne korake tudi na področju gastronomije, področju, ki predstavlja enega večjih izzivov. Z identifikacijo lokalnih jedi in vzpostavitvijo gastronomske piramide smo začeli graditi temelje. S projektom ‘Okusi Šaleške’, ki ga razvijamo v okviru projekta LAS, vstopamo v novo fazo konkretnih aktivnosti. Veseli nas, da se v regiji krepi zavest o pomenu lokalne kulinarike kot nosilke doživetij. Turizem in gastronomija, z roko v roki, postajata pomembna gradnika naše prepoznavnosti in trajnostnega razvoja. Ponosni smo na vse, kar smo dosegli, še bolj pa nas navdihuje skupna prihodnost, ki jo gradimo povezano, predano in srčno. Vesela sem močne podpore in sodelovanja lokalnih skupnosti, posameznikov in strokovnjakov, s katerimi skupaj razvijamo doživetja. Šaleška dolina ostaja preprosto prijazna in povezana za turizem prihodnosti«.
Ob zaključku foruma smo udeležencem ponudili tudi izbor izbranih lokalnih jedi, pripravljenih v sodelovanju z lokalnimi ponudniki in zasnovanih po načelih gastronomske piramide Šaleške. Kulinarični zaključek je simbolno zaokrožil rdečo nit foruma – povezovanje. Za kulinarično izvedbo je poskrbela ekipa Hotela Paka pod vodstvom glavne kuharice Spomenke Žganec v sodelovanju z različnimi ponudniki: dijaki Šolskega centra Velenje, Ekološka kmetija Potočnik Poprask, Kmetija Napotnik, Društvo zeliščarjev Velenje, Artura – Adrijana Ježovnik Andrejc s.p., Čokoladnica Lucifer in Kmetijska zadruga Šaleške doline.
- Turistični forum Šaleške doline je še enkrat pokazal, da je gastronomija več kot zgolj hrana – je zgodba, ki se okuša, razume in nosi sporočilo prostora.
Spremljajte jih na spletni strani visitsaleska.si in na družbenih omrežjih @visitsaleska.
Prav tako je v Ljubljani potekal Zeleni dan slovenskega turizma v organizaciji Slovenske turistične organizacije. Ponosni smo, da je bila kot potrditev uspešnega delovanja naše občine na področju trajnostne preobrazbe 𝐔𝐫𝐬̌𝐤𝐚 𝐆𝐚𝐛𝐞𝐫𝐬̌𝐞𝐤 razglašena za 𝐧𝐚𝐣𝐛𝐨𝐥𝐣𝐬̌𝐨 𝐳𝐞𝐥𝐞𝐧𝐨 𝐤𝐨𝐨𝐫𝐝𝐢𝐧𝐚𝐭𝐨𝐫𝐤𝐨 𝐆𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐃𝐞𝐬𝐭𝐢𝐧𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐬 𝐯 𝐥𝐞𝐭𝐮 𝟐𝟎𝟐𝟓. Za tem priznanjem stoji človek, ki z izjemno predanostjo, znanjem in srčnostjo že vrsto let soustvarja bolj zeleno prihodnost. Iskrene čestitke! 👏
