Svet Mestne
občine Velenje (MOV) je na seji 28. februarja 2017 potrdil Predlog Celostne
prometne strategije (CPS), za izdelavo katerega je MOV v preteklem letu uspešno
pridobila nepovratna sredstva v namen vzpostavitve trajnostnega načrtovanja
prometa in razvoja trajnostne mobilnosti v občini.
Naložbo štirifaznega
enoletnega projekta, s pričetkom izvajanja aktivnosti v pomladnih mesecih leta
2016, sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega
sklada, izdelovalec CPS pa je konzorcij podjetij B22, d. o. o., PNZ, d. o. o.
in MK projekt, d. o. o. s podizvajalci.
Sprejeta strategija s poudarkom na celoviti presoji,
zahvaljujoč aktivnemu sodelovanju javnosti in stroke, vsebuje akcijski načrt z
ukrepi trajnostne mobilnosti. Slednji sloni na strateških in operativnih ciljih
za uresničevanje jasne vizije celostne ureditve prometa do leta 2035, ki se
glasi:
„Velenje kot regijsko vozlišče spodbuja in uvaja različne
oblike trajnostne mobilnosti. Je vsem dostopno mesto s privlačno urejenimi
javnimi površinami in učinkovitimi povezavami v občini in regiji.“
Na poti do
izpolnitve ciljev vizije strategija predvideva pet ključnih področij ukrepanja
– medsebojno povezane strateške stebre z jasno opredeljenimi cilji, merljivimi
ciljnimi vrednostmi na podlagi določenih kazalnikov in časovno opredeljenim
akcijskim načrtom z ukrepi za posamezni steber.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
TRAJNOSTNO NAČRTOVANJE
|
HOJA
|
KOLESARJENJE
|
JAVNI POTNIŠKI PROMET
|
MOTORNI PROMET
|
Vzpostavitev celostnega prometnega načrtovanja
|
Uveljavitev hoje kot pomembnega načina premagovanja razdalj
|
Oblikovanje razmer za izkoriščanje možnosti kolesarjenja
|
Razvoj privlačnega javnega potniškega prometa
|
Sprememba navad uporabnikov motoriziranega prometa
|
Prometni
stebri CPS
Prvi steber
„trajnostno načrtovanje“ predvideva vzpostavitev načrtovanja prometa, ki bo
celostno naravnano in katerega glavni štirje cilji so usmerjeni v optimizacijo
in organizacijo občinskih služb, organizacijo načrtovalskih prednostnih nalog
in njihovo uveljavitev, sistematično spremljanje mobilnosti in zagotavljanje
vključevanja deležnikov in zainteresirane javnosti v vseh fazah načrtovanja in
izvedbe mobilnosti. Za doseganje ciljev prvega stebra je v okviru akcijskega
načrta do leta 2022 predvidena izvedba desetih ukrepov .
Drugi steber
„hoja“ opredeljuje devet ukrepov za doseganje ciljev, katerih namen je pred
vsem povečati delež hoje v prihodnjih petih letih. Bistvenega pomena je zlasti
zagotovitev pogojev, da bo večina prebivalcev lahko opravila velik del dnevnih
poti peš, povečanje deleža hoje za premagovanje kratkih razdalj in povečanje
prisotnosti pešcev v središčih naselij ter povečanje prometne varnosti in
občutka varnosti pešcev.
Tretji steber
„kolesarjenje“ vsebuje enajst ukrepov za oblikovanje pogojev za
izkoriščanje možnosti kolesarjenja do leta 2022 in stremi k doseganju
naslednjih ciljev: vzpostavitev razmer za načrtovanje kolesarjenja na ravni
občine in regije, zagotovitev razmer za udobno, varno in privlačno kolesarjenje
ter parkiranje koles na ravni občine in regije, povečanje deleža kolesarjenja,
prometne varnosti in občutka varnosti kolesarjev.
Devet ukrepov
četrtega stebra „javni potniški promet“ je usmerjenih v razvoj avtobusnega in
železniškega prometa z namenom doseganja dveh glavnih ciljev z merljivimi
ciljnimi vrednostmi, in sicer povečanje uporabe in izboljšanje kakovosti na
področju tovrstnega prometa v mestni občini.
Peti steber
„motorni promet“ je bistvenega pomena zlasti za racionalizacijo rabe te
vrste prometa v občini. Predvideva osem ukrepov, s katerimi bomo dosegli
zastavljene cilje: zmanjšati odvisnosti prebivalcev od avtomobila, umiriti
motorni promet, zmanjšati negativne vplive parkiranja in povečati prometno
varnost.
Potreba po
trajnostni mobilnosti v Mestni občini Velenje s poudarkom na hoji, kolesarjenju,
javnem potniškem prometu in motornem prometu je ob pomoči prebivalcev mestne
občine in strokovnjakov privedla do izdelave strateškega dokumenta, na podlagi
katerega se bo Mestna občina Velenje lahko potegovala
za razpoložljiva sredstva v okviru nadaljnjih razpisov na področju trajnostnega
prometnega razvoja. Nova strategija, ki vključuje sodoben in celosten
pristop ne pomeni zgolj sprejetja strateškega dokumenta, temveč začetek
dolgoročnega procesa ustvarjanja trajnostnega prometnega sistema, pri katerem
je gradnja šele zadnji korak reševanja izzivov.